Basketbal wedstrijd en Saint Louis - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Linda Tillaart - WaarBenJij.nu Basketbal wedstrijd en Saint Louis - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Linda Tillaart - WaarBenJij.nu

Basketbal wedstrijd en Saint Louis

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 December 2014 | Verenigde Staten, Saint Louis

GEWONNUUHHHH

Jaja mensen, onze basketball team heeft gewonnen van de Havana Ducks. Vrijdag was de wedstrijd en bijna iedereen van school kwam omdat het de 1e wedstrijd home is van het seizoen. Vorig jaar was het team 4e van de staat Illinois! Ze zijn echt goed! De sfeer was superleuk en het is echt gaaf om die cheerleaders enzo te zien hoe je dat ook op tv ziet in films. De band speelt het volkslied. De band bestaat uit allemaal leerlingen van school. De band bestaat ongeveer uit 40 mensen ofzo!
Omdat Havana hunzelf Ducks noemen, werd de basketbalwedstrijd duckhunting genoemd. Heel veel mensen jagen hier en dragen dus camouflage kleren, nouja dat droegen we dus naar de wedstrijd. Iedereen droeg camo haha zag er wel tof uit.

Gister zijn we naar Saint Louis, Missouri, geweest. Over de Mississippi River en je bent er ( ongeveer 2,5 uur rijden). Voordat we vertrokken gingen we naar het postkantoor want mijn ouders hadden een pakketje opgestuurd voor sinterklaas! Toen we aankwamen gingen we eerst naar The Arch, Albina en ik. Mijn host parents zeiden namelijk dat zij er al 387420x zijn geweest. We gingen dus in zo'n lift omhoog. Gelukkig ben ik niet claustrofobisch want die lift was suuuperklein voor 5 personen. Naja na 3 minuutjes shaken in die lift ben je dus boven. Daar zijn raampjes aan beide kanten waar je doorheen kan kijken. We waren op een hoogte van 192 meter! Uitzicht was zo mooi! Aan de ene kant zag je de rivier en Illinois en aan de andere zag je de mooie stad Saint Louis. De lift terug was wel gezellig, even gepraat met mensen uit Ohio die ook soms in Duitsland wonen.
Onder The Arch is een museum en een winkeltje waar we ook in zijn gegaan. Ook even selfie gemaakt met Thomas Jefferson met mijn nieuwe selfie stok die ik van pap en mam heb gekregen, echt een superleuk cadeau!
We hebben christmasshopping gedaan in de mall daar en we zijn naar het dorpje Charlestown geweest waar ze superschattige winkeltjes hebben waar ze van allerlei kerstspullen verkopen. Zag ook Hollandse houten klompen heuj.

Voor Sinterklaas heb ik ook wat leuke dingen gekregen van mijn hostparents zodat ik die nationale dag niet hoef te missen (:


Heb ook een wekker gekregen die wieltjes heeft. Dus als ie afgaat gaat ie rondrijden hahah misschien was het wel een goed idee voor mij om die te hebben zodat ik werkelijk uit mijn bed kom in plaats van om 6x op snooze te drukken en alsnog te laat kom. Dus vanaf gister lekker elke dag mijn wekker achterna rennen, goeie ochtendgym zeg ik maar zo. Ohja ik ben ook weer voorzien van chocolade letters, pepernoten, drop, kaas, hagelslag en vlokken!

Dinsdag gingen we met FFA ( Future Farmers America ) naar Lincoln ( ja een dorp ) voor een tripje naar de National Weather Service en naar Remington Seeds. Was wel interessant. Ik zag hoe ze het viezigheid en de sojabonen scheiden en daarna in een zak doen om het naar bedrijven te brengen die het kopen. Ik leerde ook wat over het weer hoe het werkt met die computers maar jeetje technologie is niet voor mij weggelegd. Ik zou zo zeggen dat het superlekker weer wordt terwijl er een tornado on its way is, kan ik mooi bij Piet Paulusma aansluiten. Neehoor pietje just kidding.
Toen die avond op school gaf Ryan Holliday een concert in de aula. Hij doet covers maar hij heeft ook eigen liedjes. Hij is best goed en ook wel knap hihi. Jammer dat ie 32 is, een vrouw heeft en 2 kinderen. En een carriere. En in de USA woont.

Alle kerst decoraties buiten zijn opgehangen/neergezet. Binnen doen we trouwens maar 4 kerstbomen he verdorie.

Met ons lunchgroepje doen we Secret Santa, soort suprise. Ik heb een leuke getrokken en al cadeau's gekocht. Ik ga niet zeggen wie want maybe gaat ze dit vertalen haha. Dat gaan we tegelijk doen met de uglychristmassweaterparty. Een feestje waar iedereen komt met zijn lelijke trui die ze van hun oma ofzo hebben gekregen. Soms maken ze ze nog lelijker door ermee te knutselen haha lol.

Doordat ik meer dan 3 dagen school heb gemist moet ik finals doen eind dit semester. Eem lkkr blokken as I'm used to en lastminute studeren wordt hier weer in praktijk gebracht.




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Saint Louis

Exchange year in the USA

Een jaar in de Verenigde Staten naar een highschool!

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2015

Terug in het kikkerlandje!

19 April 2015

Springbreak

25 Februari 2015

CHICAGO

25 Januari 2015

Colorado

11 Januari 2015

Too school for cool
Linda

Exchange student in the USA! ~ 2014-2015

Actief sinds 10 Nov. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 6433

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 06 Juni 2015

Exchange year in the USA

Landen bezocht: