Colorado - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Linda Tillaart - WaarBenJij.nu Colorado - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Linda Tillaart - WaarBenJij.nu

Colorado

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 Januari 2015 | Verenigde Staten, Denver

Hee iedereen, ik ben weer terug in Illinois!

Colorado was zoooo gaaf he. Ik kan er wel m'n hele leven blijven poeh.

We vlogen 's ochtends heel vroeg. Dus toen we opstegen kon ik de mooie stad Saint Louis in lichtjes zien vanaf de lucht. Toen we aankwamen ging onze klok een uurtje terug. Jup weer een andere tijdzone! Vanuit het vliegtuig konden we ook de Rocky Mountains zien. Ik heb me nog nooit ZO vermaakt in een vliegtuig door alleen naar buiten te kijken. We hebben een auto gehuurd en reden door de bergen naar ons appartementje/huisje. Ik wist niet dat mensen in de bergen wonen. Echt allemaal faciliteiten zijn d'r : scholen, winkels, openbaar vervoer (wow). Ik zag zo'n huisje met een uitzicht van hier tot Tokio en dacht nah niet verkeerd. Ik heb de hele tijd naar buiten gekeken in de auto. Ook foto's gemaakt maar let's be real, het in het echt zien is 10.000 keer mooier dan op een foto ;)

In het huisje waar wij in zaten kwamen hostvader's zoon, zijn partner en hun 2 zonen. Zij hadden ook een neef meegenomen die mee kwam skiën met ons. Het was supergezellig! Ik had de eerste dag skiën een lesje genomen, want ja het is ongeveer 4 jaar geleden dat ik heb geskied in Bottrop. Dus ik na die les mooi zelf skiën en JEETJE wat was het een mooi uitzicht. Soms stopte ik ff, gewoon om om me heen te kijken. Ik voelde me zo dankbaar dat ik dit mee mocht maken. Super ervaring! De 2e dag weer lekker skiën dus want ik had er nog niet genoeg van! Die dag gingen we naar Keystone, een moeilijkere berg en hoger. De route was 3,5 mile ( >5,5 km). Ik was dus 12.408 feet boven zeeniveau (3,7 km). Valpartijtje hier, Nederlandse-Amerikaan daar. Ik hoorde bij de groep hoor jonges.
Olympische kampioenen voor skiën en snowboarden oefenen ook op de Rocky Mountains. Ook op Keystone. Vet gaaf!

Colorado staat bekend voor de 1 mile above sealevel State. Magazines heten 5280 want 5280 feet is 1 mile. Veel drinken dus. Water is overal gratis. Omdat het zo hoog is, is er weinig luchtvochtigheid dus droog je snel uit en hoofdpijn krijg je snel. En jahoor hoppa meteen de eerste avond werd ik superwit omdat ik waarschijnlijk te weinig heb gedronken en door de hoogte. Mijn hostbroer zei dus ook zovan Colorado zit ver in de + qua hoogte en ik zei dus : ja en ik ben gewend om in de - te zitten.

3e dag hebben we getubed. Iedereen kreeg een grote band en we gingen toen met een lift naar boven en daar hadden ze een baan waar ze je dus vanaf duwen als je in de band zit en dan ga je super hard! Dat was zo gaaf. We deden ook een keer 4 tegelijk haha lol.

De 4e dag stond downtown Denver op de planning! Omdat er mensen in Colorado veel fietsen en skiën en alles, wordt het ook wel de 'gezondste' staat genoemd. Op soevenirs waren ook veel fietsen afgebeeld. Drugs is er legaal, ook de enige staat, dus mijn gastouders hadden een shirt voor mij gekocht waarop staat : dude, I think this whole town is high. Met een leuke verwijzing naar de hoogte en de drugs.

5e dag gingen we naar de International Livestock Show in Denver. Koeien, varkens en paarden werden er geshowd. Werkelijk waar, meisjes van 10 jaar hebben een koe en weten al heel goed hoe ze die moeten showen. De paarden show was heel raar om te zien. Omdat het allemaal western rijden was, gingen ze heeeel langzaam. Er was ook een stier die in een hok zat en waarvan ik geen idee heb hoe die erin kwam want zijn hoorns waren langer dan de lengte van zn lichaam. Ja twas een joekel.

Diezelfde avond vertrokken we weer voor onze vlucht back to Missouri. Afscheid genomen van mijn hostcousins want ik zie ze waarschijnlijk niet meer.
We kwamen omg half 3 thuis en de volgende ochtend ging m'n lovely wekkertje weer om half 7. Ik wilde niet NOG een dag missen want als je 3 dagen mist moet je alle finals doen van je vakken en ik heb dus al 2 dagen gemist en er komt ook nog een senior skip day dus dan heb ik ze allemaal gebruikt.

Vrijdag weer naar een basketbal wedstrijd geweest. Scheids was suuuperpartijdig en we hebben dus verloren met 52-54 tegen Williamsville. Not cool. Maar de sfeer was alsnog gezellig. Wij als grote groep juichen ze aan en cheeren soms mee met de cheerleaders, want iedereen kent die liedjes uit hun hoofd haha. Ik speel dan ook in de band als de Varsity spelers aan het opwarmen zijn. We spelen leuke liedjes en het publiek zingt mee. Ook altijd even het National Anthem voordat de wedstrijd begint spelen.
Er was niet alleen een basketball game maar ook wrestling. Ik vind 't maar niks. Ze zien er ook niet uit in die pakjes. Jongens uit m'n klas gaan die dag helemaal niks eten zodat ze minder wegen. Dan kunnen ze namelijk tegen iemand spelen die ook weinig weegt dus dan is het makkelijker om te winnen.

Ik zit in het schoolkoor. We zingen het National Anthem soms met basketbal wedstrijden. De nieuwe liedjes zijn binnen. We gaan liedjes zingen ; best day of my life, pompeii, radioactive, bella's final van pitch perfect & nog meer. Looking forward om ze te oefenen!

Musical practice is begonnen! Ik ken de eerste dansstapjes en liedjes al uit mijn hoofd. Ik heb een script mee gekregen, halve boom is het. Echt een heel dik pak papier haha. Ongeveer elke dag heb ik practice van 18:00-21:00. Maar goed dat ik vakken heb gekozen met een klein beetje hw want anders weet ik niet hoe ik dat had moeten doen. School, track, musical en dan nog huiswerk.

Ondertussen mijn gastvader geholpen met hooi, wat dus betekent dat ik weer lekker in de truck heb gereden. Het past maar net in de garage en ik durfde elke keer niet om het te parkeren want er is aan beide kanten maar 2 inch ruimte ofzo. Toch is het me gelukt. Die trotse skills heb ik geerfd van m'n ouders duh.

Morgen eerste practice voor track, weer een nieuwe sport dus! Heb er superveel zin in en ben benieuwd hoe dat gaat.

Voor de mensen die een nieuwe uitdaging willen met skiën/snowboarden. Ik raad jullie de Rocky Mountains aan want dat is echt tof! Mij gaf het in iedergeval een kick!

Zag trouwens ook dat het gesneeuwd heeft in Nederland. Dat wist ik al voordat iemand iets zei want toen ik wakker werd had ik 236586432 snapchats binnen. Toen dacht ik ochgod is er een vlokje sneeuw gevallen in nl? Haha just kidding, heb foto's gezien en zag er mooi uit (:

Hoop dat alles goed gaat in Nederland! Zie jullie over minder dan 5 maandjes!

Heel veel groetjes van de wel ervaren skiër, Linda

  • 26 Januari 2015 - 07:05

    Bart:

    Wow Linda, ziet er gaaf uit! Je bent al behoorlijk aan het inburgeren daar.... Wel terugkomen hè!
    Geniet ze! Groetjes, Bart.

  • 26 Januari 2015 - 08:28

    Gien:

    Heej Linda,
    Wat is het toch gezellig om je verhalen te lezen !!, Wat een wereldtijd heb je daar zeg :)
    Geniet ervan want die kleine 5 maandjes gaan snel !!

    Veel groetjes vanuit Handel, dikke knuffel v Andre en Gien xxx

  • 26 Januari 2015 - 20:41

    Helmie:

    Stikjaloers zijn we hier!!! Nee hoor we gunnen het je van harte, geniet ervan ( maar dat doe je dus al)
    Groetjes uit landhorst.

  • 30 Januari 2015 - 08:27

    Francien:

    jeee wat gaaf allemaal, kom je nog wel naar huis over 5 maanden???
    Nee hoor, ik ben gewoon een beetje jaloers! Geniet ervan.
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Denver

Exchange year in the USA

Een jaar in de Verenigde Staten naar een highschool!

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2015

Terug in het kikkerlandje!

19 April 2015

Springbreak

25 Februari 2015

CHICAGO

25 Januari 2015

Colorado

11 Januari 2015

Too school for cool
Linda

Exchange student in the USA! ~ 2014-2015

Actief sinds 10 Nov. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 6436

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 06 Juni 2015

Exchange year in the USA

Landen bezocht: