Springbreak - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Tillaart - WaarBenJij.nu Springbreak - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Tillaart - WaarBenJij.nu

Springbreak

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 April 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dat moment dat je je realiseert dat je niet eens tijd hebt gehad om een halfuurtje vrij te maken zodat je een blog kan schrijven... my life.

Aantal basketbal westrijden, musical practices en afspreken met vriendinnen hielden mij daarvan.
Ons basketbal team had de regionals gewonnen en ging dus door naar sectionals! Dat was echt super tof, ookal hadden we verloren. In de tribune kon je dus alleen maar blauw zien lol. Toen basketbal afgelopen was hadden we geen vrijdagavond meer vrij. Musical practice begon steeds vroeger en hield steeds later op. Uiteindelijk was de show echt een groot succes dus het harde werken paid off!

Op dit moment ben ik dus gefocust op track! Na school training buiten en ik vind het super leuk! In het begin hebben best veel mensen blessures, dus soms was het wel geinig om met een vriendin op een bankje te zitten en dan je been icen. Dan kun je lekker je teamgenoten zien rennen terwijl wij lekker bruin aan het worden zijn (: I'm not complaining. Na een paar dagen stond ik ook weer op de track hoor dus die pret was zo voorbij. Ik doe de 100, 200 en 400m sprints of estafettes. Op de PORTA invite waren we 1e geworden vrijdag van de 8 scholen! Het was ook superlekker weer, 27 graden Celcius. Het kan ook zo verschillen per dag. De ene dag kan het 11 graden zijn en dan de volgende wel 29!

Ohja ben ook naar de Mall of America geweest in Minnesota en thank god voor de kaarten all over the place want omg wat is dat groot. Hier een achtbaan, daar een kabelbaan. Het was echt superleuk om dat gezien te hebben.

Met springbreak ben ik mijn mijn hostmom naar het oosten gegaan, want daar was ik nog niet geweest haha. We zijn eerst naar Philadephia, Pennsylvania gereden. Dat duurde ongeveer 1,5 dag. We reden door de heuvels enzo dat was echt gaaf om te zien. Het uitzicht is heel mooi! Eerst gingen we naar Philadephia, the city of brotherly love. Het was de hoofdstad voordat DC dat werd dus de stad heeft heel veel geschiedenis. Voor de mensen die weten dat ik vet slecht ben in geschiedenis en dat ik het ook echt niet leuk vind, ik vond dit toch best leuk. Amerikaanse geschiedenis is ook nog wel interessant. Dat kan waarschijnlijk ook komen doordat ik daar ook les in heb en nu snap hoe senaten enzo werken daar.
Verder die vakantie zijn we naar Washington, DC geweest. Het is dat ik geen emojis hier heb maar anders zag je allemaal hearteyes smileys. Want JEMIG wat is die stad mooi. Zoveel grote mooie gebouwen en memorials. Een van mijn favoriete is de Lincoln memorial. Ik ben ook naar het witte huis geweest :) Ik had echt iemand willen zien lopen door dat huis, ookal was het maar Bo, de hond.
The Declaration of Independence, The Bill of Rights en The Constitution waren allemaal in 1 ruimte en dat was heel cool om te zien.

Na DC zijn reden we weer terug maar op de terugweg stopten we bij mijn tante en oom in Ohio. Wat is DAT raar om familie te zien na 8,5 maand.. Ik vond het heel leuk want ik had hun ook ong een jaar niet gezien en het was 8 jaar geleden dat ik daar was! :o Was wel leuk om weer in zo'n echt Nederlands huis te zijn en natuurlijk om Nederlands te praten!

Zelf heb ik ongeveer in 6 of 7 staten gereden van de 11 waar we doorheen zijn gegaan met springbreak. Het rijden is super relaxt hier. Het snelste op interstates is 70 mph en dat is ongeveer 110 km/h. Maar op veel plekken mag je alleen maar 60 of 65. Ik heb het idee dat ze hier gewoon veel chiller rijden en niet zoveel haast hebben.

De maandag na springbreak is dit spel gestart op school genaamd assassins. Je hebt een partner en dan krijg je samen met je partner 2 andere mensen die je moet 'assassinaten' met water. Ik was dus aan het fietsen en toen zag ik 2 jongens bij mijn inrit die aan het wachten waren op mij met hun waterpistool. Dus ik mooi mn hostdad bellen en vragen of ie me op kon halen want ik wist for sure dat ik niet thuis kon komen zonder geassassinated te worden. Dus dat deed ie ook en de volgende morgen waren ze weer op me aan het wachten vòòr school. Maar hij was op het land van de Sherrif aan het wachten in camo en al maar de Sherrif zag hem en stuurde hem weg lol. Mijn partner en ik hebben ook een paar pogingen gewaagd om onze targets te assassinaten maar dat was niet echt gelukt haha oeps.

Heel veel mensen vragen nu wanneer ik naar huis ga. In het begin was het wel ok maar nu krijg ik het bijna elke dag te horen en vind het niet zo leuk worden. Ik weet dat dit jaar een keer moet eindigen, maar het is me toch echt te snel gegaan. Dat is natuurlijk een goed teken want dat betekent dat ik het hier erg naar mijn zin heb. Mijn vertrek hier gaat hetzelfde worden als het vertrek vanuit Nederland. Ik ga hier zoveel achter laten waar ik van houd en ik heb geen idee hoe ik dat ga doen. Het chille auto/truckrijden, de aardige mensen, deze hele gave school, het geen sleutel nodig hebben om een kluis te openen, mijn vriendinnen die mensen uitschelden in Nederlands ( ik heb het ze niet geleerd, ik zweer het, ze hebben het opgezocht op internet.. oke misschien heb ik ze geleerd hoe je het goed uit moet spreken maar that's it ). Denk nou niet dat ik hier niet weg wil, want ik verheug me er natuurlijk ook op om iedereen weer te zien! Maar ik weet wel dat het gewoon lastig gaat worden voor mij.

Misschien is dit wel mijn laatste blog en ga ik nu even heel erg genieten van mijn laatste 1,5 maand hier in de USA. Super bedankt voor het lezen van mijn blog en dan zie ik jullie over een paar weekjes!
Tot gauw Nederland!

Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Exchange year in the USA

Een jaar in de Verenigde Staten naar een highschool!

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2015

Terug in het kikkerlandje!

19 April 2015

Springbreak

25 Februari 2015

CHICAGO

25 Januari 2015

Colorado

11 Januari 2015

Too school for cool
Linda

Exchange student in the USA! ~ 2014-2015

Actief sinds 10 Nov. 2014
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 6434

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 06 Juni 2015

Exchange year in the USA

Landen bezocht: