CHICAGO - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Linda Tillaart - WaarBenJij.nu CHICAGO - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Linda Tillaart - WaarBenJij.nu

CHICAGO

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 Februari 2015 | Verenigde Staten, Chicago

Aloha!

JEETJE wat is Chicago een mooie stad! Alles, werkelijkwaar, alles wat je in een film ziet is wat je in het echt ook ziet. Filmopnames op straat, huge gebouwen, mensen bij je hotel die je meehelpen een taxi te krijgen of die de deur open doen om uit de taxi te stappen. Echt, taxi's everywhere en natuurlijk ook mensen die hun handopsteken voor een taxi aan de kant van de weg en die dan nat gesplasht worden door auto's die voorbij rijden, gieren joh heb me kapot gelachen.
Het was wel erg koud en windy, goh vandaar dat het de windy city wordt genoemd duh. Chicago heeft het grootste gebouw van de hele wereld en ik ben erin geweest woehh. Het is de Willis tower. Lekker 103 verdiepingen hoog met een lift die waarschijnlijk 487 km/uur ging want we waren binnen notime boven. Wat een geweldig uitzicht was dat. Ik kon heel Chicago mooi bekijken vanaf 412 meter hoogte. Tja toen waren de andere ''grote'' gebouwen toch wel erg klein (; We moesten in de rij staan om op het glas te staan waar je naar beneden kijkt en de grond ziet! In het begin was ik echt zovan : oke eerst ff met je voet tikken op t glas want naja zal mij wel weer gebeuren dat het hele ding naar beneden valt. Maar dat deed het niet dus daar was ik wel bij mee. Ik kon de stad onder mijn voeten zien! In die rij waren duitse mensen die over mensen achter hun aan het praten waren en laten we zeggen op een niet-zo-aardige manier. Ik praatte engels met mijn hostmom dus wisten zij veel dat ik ze kon verstaan. Ik had ff een binnenpretje toen oh mooi is dat, was ook weer even zo'n puur geniet'n momentje.
Ik ben ook naar the Bean geweest. Het is een hele grote kidneyboon en het is gemaakt van spiegel! Het staat op een hele mooie plek dat als je een foto maakt aan 1 kant dat het de stad weerspiegelt. In films heb ik de bean ook wel gezien maar het is groter dan ik dacht!
Chicago heeft ook een artmuseum waar van Gogh een eigen ruimte heeft. Bij zijn naam stond toevallig Dutch. Bij sommige Nederlandse kunstenaars stond er : Netherlandish. Ik dacht echt hier is zo'n bananensplit camera ofzo maar dat was dus niet. Blijkt dus als het in een bepaalde tijd is gemaakt dan is het Netherlandish en anders is het Dutch...

De laatste dag werden we wakker met superveel sneeuw! Zag er mooi uit maar was niet echt handig, sinds we onze trein moesten halen na het shoppen bij Navy Pier. Maar dat is allemaal goed gekomen. Die treinen waren best chill, super veel ruimte en stopcontacten. Kan iemand dit even doorgeven aan NS? B.v.d.

Mijn dagen zijn vaak nog steeds van 7:30 - 21:00. Half 8 ong staat de schoolbus voor mijn huis en dan heb ik school. Ongeveer half 4 zijn we uit en hebben we track practice, daarna musical practice van 18-21:00. Voor mij maakt dat helemaal niet uit want heb het erg naar mijn zin en met vriendinnen is het gezellig! Soms met musical practice moeten we even wachten voordat we iets kunnen doen en daar hou je zulke mooi selfies van over ha lol. Tja als we dan toch niks te doen hebben waarom zal ik dan mensen geen Nederlandse woordjes leren? Tou eem tammo was te moeilijk dus het bleef bij 'jonge'. Ook goed want jemig wat is het mooi als amerikanen nederlands praten, priceless.

Met track heb ik hordelopen geprobeerd. Het is lastiger dan ik dacht maar coach zei dat ik het goed oppak :) Ik vind het superleuk en misschien ga ik dat evenement dus doen voor track.

Iedereen tegenwoordig zegt mijn volledige naam. Amerikanen hebben allemaal 1 middle name. Ik heb er 2 en dat is apart voor hun. Nu ze weten wat mijn hele naam is zeggen ze die dus elke keer als ze me begroeten en HAHA wat ga ik stuk om hoe ze dat uitspreken! Mijn achternaam is echt een struggle voor hun haha. Ze spreken het dus uit als : vèn dun Tillurd. Mooi.


Voor de rest heb ik het op school easy peasy lemon squeezy. Huiswerk maak ik in studyhall en dan is het vaak ook af.


Mijn engels lerares vroeg aan mij of mijn familie een beetje bezorgd is om de situatie nu met terroristen enzo. Veel klasgenoten hebben geen idee waar ze het over had. De meesten hebben niet eens door wat er allemaal aan de hand is met de wereld. Als Amerika nieuws heeft, hoppa dan krijgen ze het allemaal voor elkaar om het je tot in detail te vertellen.

Ik heb ook de trial bekeken op het nieuws over de ''americansniper-case''. Het werd besproken in Texas of ie guilty was of niet. En die journalist in Texas heeft zo'n mooi accent hè ik ging heeuuulemaal stuk.



Is er hier iemand die de tijd even stil kan zetten ALSJEBLIEFT want het is al eind Februari! De tijd gaat zo snel dat ik het vaak niet door heb dat ik hier nog maar 3 maand ongeveer ben! En wat ik in sommige plaatjes zie : It's not a year in a life, it's a life in a year. Wat eigenlijk heel waar is. Ik heb hier nu een leven opgebouwd en kan me niet voorstellen hoe ik dat moet achterlaten. Ik weet dat het pas over 3 maanden is, maar hoe langer ik hier ben hoe beter ik in me vel zit. Opstaan, bus pakken, vrienden zien, lol hebben, thuis komen en met mijn hostparents praten. Het is zo normaal nu en de grote auto's, verschil in temperatuur, 6 inches sneeuw in 1 nacht, de ongezonde dingen, de datum andersom schrijven, omgaan met inches, feet, miles, pounds, fahrenheit, cups, teaspoons, etc verbazen me niet meer en ik word er elke dag handiger in. Dat betekent niet dat ik Nederland niet meer mis maar het is wel een ding waar ik vaak over nadenk nu.


Ik ben ook al wezen promdress shopping! Als je in een winkel komt vul je zo'n formulier in waar je ook de naam van je High School invult want als je een jurk ziet die iemand van jouw High School al heeft dan is het unfortunately peanutbutter, want die geven ze je dan niet mee! De eerste jurk die ik aan had gepast is 'm ook geworden! Ik ben er superblij mee! :)

Ik zit nu ook in zo'n groep waar nederlandse exchange students allemaal een blog hebben. We verwijzen elk naar 1 iemand anders blog en het is een soort van ketting. Iemand anders heeft ook over mijn blog geschreven. Anouk van Noordenburg is nu ook in de States en ik verwijs dus naar haar blog. Zij woont bij een gastgezin in Louisiana en schrijft superleuk over haar ervaringen hier! anoukinthestates.waarbenjij.nu

Voor mij staan er weer wat tripjes op de planning, want deze meid is nog niet klaar met reizen door de Verenigde Staten. Ik zei het al eerder maar kan het niet vaak genoeg zeggen dat ik een geluksvogel ben. Niet iedereen krijgt deze gigantische kans om van alles te zien van dit mooie grote land en dat realiseer ik me steeds meer als ik weer ergens heen ga. Ik voel me zo dankbaar voor iedereen die me steunt en die me dit gunt. Ik word elke dag weer een ervaring rijker en ik weet maar nooit wat er op mijn pad staat!


Heel veel groetjes vanuit het koude, maar erg mooie Illinois!! :)

  • 25 Februari 2015 - 20:29

    Helmie:

    Hoi linda, wat fijn dat je zo geniet. En wij genieten mee door je verslagen.zitten wel al veel engelse woorden tussen. Went snel, he! Nog veel plezier!

  • 26 Februari 2015 - 11:50

    Mama:

    Hai Linda
    Wat fijn dat je zo geniet. Nog maar 3 maanden en dan zien we elkaar weer.
    Zoek alvast maar wat leuke plekjes uit die je aan ons allemaal wil laten zien.
    Chaicago is daar ook een van.
    benieuwd naar je volgende blog
    xxx en een big hug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Exchange year in the USA

Een jaar in de Verenigde Staten naar een highschool!

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2015

Terug in het kikkerlandje!

19 April 2015

Springbreak

25 Februari 2015

CHICAGO

25 Januari 2015

Colorado

11 Januari 2015

Too school for cool
Linda

Exchange student in the USA! ~ 2014-2015

Actief sinds 10 Nov. 2014
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 6435

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 06 Juni 2015

Exchange year in the USA

Landen bezocht: