Florida en Thanksgiving - Reisverslag uit Tallula, Verenigde Staten van Linda Tillaart - WaarBenJij.nu Florida en Thanksgiving - Reisverslag uit Tallula, Verenigde Staten van Linda Tillaart - WaarBenJij.nu

Florida en Thanksgiving

Blijf op de hoogte en volg Linda

30 November 2014 | Verenigde Staten, Tallula

Heeee

Vorige week was ik in FLORIDAAAA in Cape Coral en het was zo cool! Gelijk na school gingen we naar Saint Louis, Missouri. Mijn hostneefje van 10 jaar was hier voor een paar dagen. Hij woont in Colorado en kwam hier met zijn vader omdat hij hier dichtbij moest zijn voor zijn werk. En in de auto kon hij niks anders doen dan lachen haha. We sliepen die nacht in een hotel en de volgende ochtend ging hij met z'n vader terug naar Denver, Colorado en wij gingen naar Florida! Ik had Anna (exchange student uit Italie) uitgenodigd om mee te gaan naar Florida dus dat was superleuk! We hadden een huis met mijn hostouders en Mo haar ouders die we daar zagen. Het huis had een zwembad met een hor eromheen zodat er geen slangen en krokodillen in kunnen komen...
Het was superlekker weer en ben bruin geworden, ja mensen, bruin. Een temperatuurtje van 28-30 graden is wel heel anders dan de temperatuur in Illinois wat -3 was toen we vertrokken. We hebben lekker op het strand gelegen bij de Golf van Mexico en erin gezwommen. 1 dag hadden we een boot gehuurd om op de Golf te varen. Er waren plekken waar je dolfijnen kon zien die soms sprongen en water omhoog bliezen. Dat was echt het toppunt, zo mooi om te zien! Ondertussen hoorden we van vrienden van school dat het superkoud was in Illinois en toen stuurden wij foto's van de dolfijnen en de zon want we willen ze wel even op de hoogte houden van ons plezier terwijl zij op school zitten, dat snap je natuurlijk wel.
Het terugkomen was niet zo'n pretje. Ik moest mijn winterjas weer aantrekken want anders was de kou niet te hendelen.
We kwamen terug op dinsdag en woensdag hadden we school en daarna meteen Thanksgiving weekend dus eigenlijk had ik gewoon beetje vakantie met 1 dagje school ertussen.
En for the record, iedereen op school zei dat ik getint was dus ja ik was echt bruin geworden!

Donderdag was Thanksgiving. Mijn hostmoeder's zus kwam samen met haar vader en zijn vrouw. Er lag superveel sneeuw! Maar de wegen zijn erg goed. We hebben natuuuurlijk turkey gehad en omg wat was ik vol! Ik had een dag ervoor monchoutaart gemaakt volgens het Huize Tillaart recept. Eem geniet'n ja.
Mijn hostmoeder had ook pumpkinpie's gemaakt maar ik heb het niet zo met pompoenen. Iedereen vind het hier lekker maar ik niet.

De dag na Thanksgiving wordt ook wel Blackfriday genoemd. IEDEREEN werkelijkwaar IEDEREEN gaat winkelen. Op Thanksgiving gaan de winkels open om 9 uur 's avonds en blijven open tot de volgende dag (dus blackfriday) tot 24:00 uur. Maar daar heb je niet zoveel aan want de beste deals zijn dan al weg. De meeste mensen shoppen om 2 uur 's nachts ofzo. Waarom? Nou omdat er tv's te koop zijn voor $50, maar er zijn er maar 2 van. Dusja sommigen letterlijk vechten erom. Ik ben ook geweest maar dan om 11 uur sochtends. De meeste mensen waren toen al geweest maar alsnog was het superdruk in de Mall. Vriendinnen van school zeiden zelfs dat er om 3 uur een rij stond voor de Victoria's Secret winkel omdat er maar 30 personen in konden ofzo dus er stond een rij voor in de winkel te komen... gek gewoon.
De maandag na Thanksgiving is Cybermonday, oftewel iedereen shopt online om de beste deals te krijgen. Dat is dus morgen.

Ik moet nu wel heel veel huiswerk inhalen. Ik moet al mijn huiswerk inleveren want je krijgt daar een cijfer voor. Het geld voor ongeveer 15% van je cijfer en je aanwezigheid ook voor een hoeveelheid procent. Sommigen leraren zeggen dan wees blij dat het meetelt want in University telt het maar een paar procent mee en ik zit dan daar zovan eehhh bij ons telt het helemaal NIET mee.

Volgende week gaan we naar Saint Louis en dan gaan we naar The Arch en Christmas shopping. Dat is ongeveer 2,5 uur hier vandaan.
Er wordt hier nu zoooveel kerstliedjes afgespeeld. Ken ze allemaal alweer uit m'n hoofd haha! Kerstfilms zijn hier ook in volle gang. Zelfs 2x dezelfde op 1 dag op dezelfde zender!
We gaan vandaag ook christmasdecorations ophangen. Wij hebben ''niet zo veel'' vergeleken met de rest.

Ondertussen moet ik me ook even voorbereiden voor een weekje Colorado (in januari pas)! Naar familie en dan gaan we ook skien in de Rocky Mountains! Zin in!

Ik heb trouwens ook koetjesrepen opgestuurd gekregen in een kerstsok en vanalles en nogwat van vrienden. Superleuk, bedankt!

Via facebook heb ik al de groetjes gekregen van de sint en zijn pieten haha. Ik wens jullie allemaal een superleuke pakjesavond!

xxxxx







  • 01 December 2014 - 21:36

    Maria:

    Hai Linda
    Home alone ook al gezien ??
    Mag je zeker niet missen.
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tallula

Exchange year in the USA

Een jaar in de Verenigde Staten naar een highschool!

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2015

Terug in het kikkerlandje!

19 April 2015

Springbreak

25 Februari 2015

CHICAGO

25 Januari 2015

Colorado

11 Januari 2015

Too school for cool
Linda

Exchange student in the USA! ~ 2014-2015

Actief sinds 10 Nov. 2014
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 6432

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 06 Juni 2015

Exchange year in the USA

Landen bezocht: