3 maanden in de USA! - Reisverslag uit Tallula, Verenigde Staten van Linda Tillaart - WaarBenJij.nu 3 maanden in de USA! - Reisverslag uit Tallula, Verenigde Staten van Linda Tillaart - WaarBenJij.nu

3 maanden in de USA!

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 November 2014 | Verenigde Staten, Tallula

Heeeei iedereen!
Toch maar een blog aangemaakt na 3 maanden... Er is vanalles gebeurd.
Voordat school begon moesten alle exchange students van dit jaar naar school komen samen met hun gastouder(s). We moesten onze vakken kiezen en eventueel een sport. Ik mocht vanalles kiezen maar ik MOET US history hebben en english I omdat dat deel uit maakt van de organisatie waarmee ik hier ben. Mijn andere vakken zijn Soils, jewelry, math analysis, study hall ( soort tussenuurtje waar je hw kan maken ), biology, US history en english. Elke dag na school heb je dus sport. Ik heb meegedaan aan volleybal. Volleybal seizoen is net afgelopen en het was superleuk! Veel geleerd en hele aardige mensen leren kennen. Met training gingen we soms ook zwemmen en toen heb ik natuurlijk even m'n skills laten zien vanaf de duikplank ;)
De andere exchange students zijn super aardig en we gaan veel met elkaar om. Er zijn in totaal 4 : een uit Spanje, Kazachstan, Italie en ik dus, Nederland. Als mensen ons horen praten moeten ze wel lachen, met onze mooie engelse uitspraak. Ze zeggen wel dat ik het beste engels kan en dat je amper hoort dat ik uit een ander land kom #trots. Ik heb ook al zulke mooie vragen gehad, gewoon enig. Ze vroegen of ik hier kwam met een boot. En omdat ze in Nederland heel veel fietsen vroegen ze of ik wel ooit in een auto had gezeten, of zelfs gezien. Ohja en de meest gestelde vraag is of ik Netherlandisch spreek. Want ik ben tenslotte een Netherlander. En de vraag die nederlanders aan mij stellen : is het nou echt zoals in films?! Nouja, ik heb wel zo'n lang kluisje waar je vanalles handig in kan stoppen behalve je boeken, die zijn daar te breed of te dik voor. Ik heb een soortvan code en dan moet je dat rond ding leuk ronddraaien waarvan ik in t begin d'r heulemaal niks van snapte maar nu heb ik het door hoe het werkt haha! Er zijn ook zulke tafeltjes die vast zitten aan je stoel. In het begin was het wel even wennen want ik wilde mijn stoel elke keer aanschuiven maar toen schoof ik de hele boel naar voren en dat was niet echt de bedoeling...
Mensen hier zijn SUPER aardig. Ik zat een keer aan een tafel op iemand te wachten en ondertussen kwam er een meisje aan m'n tafel zitten en vroeg hoe ik het vind hier enzo. Nu zijn we dus best goeie vriendinnen :). Ze zijn erg beniewd waar je vandaan komt. Niet alleen op school maar ook gewoon in winkels. Als je wilt afrekenen bij de kassa vragen ze altijd hoe het met je gaat en soms maken ze dan een praatje met je. Zul je niet zo gauw tegenkomen in Nederland! Op de gang heb ik ook nog steeds wel dat mensen zeggen ; hey linda, en dan heb ik geen idee wie het is. En in het begin oh gosh ik ben zo slecht in namen onthouden, kon ik maar amper mensen bij naam zeggen. Te veel nieuwe mensen in 1x.
Klinkt allemaal wel leuk en aardig maar ik heb ook wel last van heimwee soms. Vooral in het begin. Ik had niet zo'n goeie start dus ik dacht veel aan Nederland. Ik laat de eerste weken graag achter me en geniet er nu van hoe het nu is!
Inmiddels ook al een tijdje geleden dat we homecoming hebben gehad op school. Iedereen is supermooi, haar is mooi opgestoken, nagels mooi gemaakt, mooie jurkjes en een bloemarmband. Ik was met een hele groep vrienden en vriendinnen. Eerst gingen we allemaal naar de aula want daar werd er verteld wie de homecoming queen en king was. Daarna muziek en dansen. Dat is 1x in het jaar.

Mijn gastgezin heeft 6 paarden, 9 koeien, 1 stier, 2 pinken, 1 kalfje, ong 5 katten en 2 honden. Heb alle paarden bereden behalve 1. Het is hier superchill rijden! Hier kennen ze maar amper english horseriding, ze doen aan western. Dus ik heb dus ook een western zadel met de knobbel in het midden bij je handen. Zit letterlijk IN het zadel wat wel comfortabel is opzich haha! We zijn al naar 2 plekken geweest waar ze paden hebben speciaal voor paarden. Was echt superlekker weer toen! #genieten!

Mo was hier ook voor 4 weken. Mo was een exchange student in 2009 bij mijn gastgezin. We deden veel dingen samen en vind het erg jammer dat ze nu weg is :( Zij komt uit Duitsland, Berlijn. Niet extreem ver weg van ons dus!


Wat typisch Amerikaans is is : het veel verspillen van diesel, overal in je drinken ijsklontjes erin, ontbijten in de 1e les, altijd drinken in je hand want ja ook in films zie je dat, supervet eten, ver van elkaar af wonen ( jaja vriescheloo is zo ver nog niet van alles af dan dat mensen hier zijn gewend), grote parkeerplaatsen zodat de grote trucks er in passen die ze hier superveel hebben ( en ja zelfs kinderen van 16 hebben een truck waarmee ze naar school rijden en wie de hoogste heeft boven de grond is de coolste dus sommige moeten in hun truck klimmen #losers), voor lunch koud avondeten eten, 348650 km omrijden voor een winkel die een broek 3 dollar goedkoper heeft en last but not least : ze doen hier niet aan recyclen (dus ook geen papier). Wat wij allemaal doen in Nederland voor het milieu lachen ze om.

Laatst heb ik ook op een combine gezeten. Ze hebben hier ZO VEEL MAIS omg stikt ervan. Ze snijden hier het mais best hoog van de grond want ze hebben toch niet de hele plant nodig. Ze willen alleen de maiskorrels. Was wel geinig om te zien dat de bak achter de combine langzamerhand gevuld werd met maiskorrels.

Ondertussen heb ik ook een pakketje uit Nederland gekregen met pepernoten en hagelslag ( en vanalles en nogwat). Superlekker om die typisch hollandse dingen toch in huis te hebben!

Tuesday after the first monday, in November, even numbered years. Dat was dinsdag dus! ELECTIONDAY! Ik ging mee met mijn hostvader stemmen! Ze moeten hier vanallerlei mensen aankruisen dus je staat daar wel een paar minuten te stemmen. In het klein dorpje waar ik woon kon je dus ook een donut krijgen enzo want ja donuts voor ontbijt is supernormaal.

Pfoeh lang verhaal! Morgen weer naar school met de schoolbus. Ohja dat verhaal moet ik ook even vertellen, geweldig. Als je met de schoolbus naar school gaat komt de schoolbus bij je huis. Dan moet je wachten met instappen totdat de stopbord uit de bus komt. Auto's er omheen mogen niet voorbijgaan. Dus de eerste dag moest ik met de heenweg van de rit mee want de bus kwam aan mijn huiskant voorbij op de heenweg. Ik mocht niet op de terugweg instapppen want dan moet ik oversteken en dat is 'gevaarlijk'. Ik moet dan een ouder iemand hebben die me begeleid. Lol. Ik moet eerder mijn hostvader begeleiden dan hij mij... Maar oke toen had hij even uitgelegd dat ik oud genoeg ben om auto te rijden ( >16) dus dan mag je ook de weg oversteken.

Mis je Nederland!
xxxxx

  • 10 November 2014 - 05:50

    Bernadette:

    Hoi Linda, ja ik herinner me weer hoe het in het begin was om hier te wonen..... Het lijkt alsof je wel verder achteraf woont dan wij

  • 10 November 2014 - 05:56

    Bernadette:

    Maar 2 zinnen van mijn bericht waren geplaatst. De rest is weg maar ging over de eerste drie maanden die opwindend zijn, dat ik je weer een nieuwe pak hagelslag ga sturen, dat vriendinnen zo fijn zullen zijn en een stevige hug!

  • 10 November 2014 - 07:12

    Bart:

    Rare Amerikanen! Leuk verhaal Linda, ik hoop dat je straks nog wel terug wil naar Nederland!

  • 10 November 2014 - 08:06

    Linda Bassie:

    HAHAHAH Linda wat een super leuk verhaal meid! Geniet ervan. En ik ga je binnenkort toch echt een keer Skypen. Kusjes je Mede-naamdrager

  • 10 November 2014 - 08:46

    Anne:

    He nichtje. Super leuk om je verhaal te lezen. Een hele beleving. Heel veel groetjes vanuit Gemert.

  • 10 November 2014 - 18:39

    Petra:

    Fijn om te lezen en zien dat je het naar je zin hebt!

  • 13 November 2014 - 06:48

    Christel Van Hoogstraten:

    Wauwie Linda. ....geweldig verhaal. Zo krijg je er een mooi beeld bij.
    Fijn dat je het naar je zin hebt. Geniet ervan!

  • 13 November 2014 - 18:38

    Petra Lunsche:

    Hé Linda, wat gaaf dat je nu een blog bijhoudt. Moet je zeker blijven doen hoor. Leuk om van je te horen, zelfs al zit je aan de andere kant van de wereld. Je hebt het over je schoolvakken. Nu mis ik natuurlijk muziek in het rijtje ;-) Maar wat doe je bij Jewelry? Sieraden maken? Dat vind ik heel cool! Ik zal hier bij elke pepernoot aan je denken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tallula

Exchange year in the USA

Een jaar in de Verenigde Staten naar een highschool!

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2015

Terug in het kikkerlandje!

19 April 2015

Springbreak

25 Februari 2015

CHICAGO

25 Januari 2015

Colorado

11 Januari 2015

Too school for cool
Linda

Exchange student in the USA! ~ 2014-2015

Actief sinds 10 Nov. 2014
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 6429

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 06 Juni 2015

Exchange year in the USA

Landen bezocht: